min konfirmationsdag

2012-05-14 / 15:53:08 / Vardag / 0 kommentarer

Ja nu är jag konfirmerad och det känns jättebra :) Bara väldigt tråkigt att konfan är slut för jag har fått en så roligt upplevelse och fina minnen från konfatiden och jag är så glad att jag började på konfan!

Gårdagen var jätterolig. Vi hade samling i kyrkan halv 10 för att kunna öva o.s.v. och sen kom alla familjer, släkter och vänner klockan 11 för då började själva gudstjänsten i kyrkan. Vi började med att tåga in till musik, sen gjorde vi lite vanliga saker som man brukar göra på en gudstjänst fast vi fick sitta längst fram i kyrkan på själva "scenen" eller vad man kallar det och såklart handlade själva gudstjänsten om oss - konfirmander. Sen var det dags för våran redovisning. Vi hade ju drama + sång, alltså en liten minimusikal. Det var jättekul! Sen blev vi konfirmerade och fick våra biblar och blommor av konfaledarna och sen fick vi även göra nattvard innan vi fick tåga ut igen och bli fotograferade av alla människor och sen fick vi ta emot familj, släkt och vänner!

Efter konfirmationen i kyrkan åkte min släkt hem till min mormor och morfar eftersom att vi håller på att renovera om köket. Där hemma åt vi god buffé som mamma och jag hade gjort och sen även en kakbuffé och tårta som mamma, jag och mormor gjort. Smaskens! Där i mellan fick jag också öppna världens finaste presenter. Jag blev så superduperglad av alla presenter jag fick av min släkt och familj. Tack, ni är bästare än bästast! ♥ Lägger upp bilder på mina presenter här nedan om några är nyfikna :)

Sen har jag haft det bara jättebra med familj och släkt och busat och lekt med mina småkusiner från Norge! Somnade utmattat runt 7, sen vaknade jag och såg lite på Mästarnas Mästare och gick sedan och lade mig vid halv 9-9!

UNDERBAR DAG IGÅR IALLAFALL! ♥


Älskade rosa låga converse från bästaste storebror och storesyster

Jättefint Thomas Sabo armband från bästaste mormor och morfar

2 jättefina berlocker till armbandet. Bokstaven A från bästaste moster Lotta och ett fint kors från bästaste farfar. A:et symbolyserar såklart mitt namn Amanda. Korset symbolyserar att jag har konfirmerat mig och sen ska jag fortsätta att sätta på berlocker som sympolyserar något för mig eller varje fin upplevelse jag kommer vara med om!

Söta små askar låg dem i också. Ser ut som små hattlådor :)

En jättefin gammal liten psalmbok från mormor som hon fick av sin farmor när hon konfirmerade sig. Den är 60 år gammal,  så det är en jättefin gåva som jag ska föra vidare till mina barn :)

Vackra guldörhängen från bästaste kusinerna från Norge och Peter och Ingun

Jättefin Uppsalaring från bästaste farmor och kusin Jessica.

Och sist men inte minst min underbara och älskade och efterlängtade vita cresent cykel från världens bästa föräldrar ♥ Sååå fiin cykeln är!

Kramisar Glad Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0