braig dag

2012-05-17 / 18:56:06 / Vardag / 0 kommentarer

Heeej! Visst är det skönt med ledigt? Det tycker iallafall jag :) Idag började jag denna lite smågråa torsdag att gå upp och baka bröd till frukost och även andra gottigheter som blåbär - och banan smothie med lime, apelsinjuice och ägg. Bra start på dagen! Sen åkte jag, mamma och pappa in till stan till Blomsterlandet där vi verkligen storshoppade blommor, kryddor och ett äppelträd. Såå underbart det är med blommor :) Solen började även titta fram och målnen började försvinna. Vi tog en tur till Gränby och handlade mat och sen hem igen. Hemma hade jag en mysig trädgårdsdag med mamma och grannen och vi planterade kryddor och blommor medan pappa såga ner en en i trädgården. Ett tag blev det hur varmt och soligt som helst så jag gick runt i t-shirt, sommarkänslor ;)

Nu har jag precis ätit en supersmaskig middag med familjen. Jag och mamma lagade maten och det blev grillad fläskfilé med klyftpotatis, tsatiski, sommarsallade med jordgubbar, grillade majskolvar och minivattenmelon. Sååå gott!!!

Kanske går ut ett tag till innan det blir tv-mys. Kanske cyklar och plockar blommer eller något :) Ska göra smarriga glass-strutar till efterrätt också! ;)

Jaa, det här har varit min dag, hur har ni haft det? :)

Imorgon ska jag till tandläkaren kl.12 sen ska jag, mamma och pappa träffa mormor och morfar och moster så ska vi ha picknik i Botaniska trädgården och gå på Ilan Wiklands utställning i Bror Hjorts Hus :) Ni vet hon som har målat alla bilder till Astrid Lindgrens böcker o.s.v :) Sen på kvällen ska vi på middag hos våra kompisar. Det ska bli kul!! 

Kramisar Amanda  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0