Vår - prao!

2012-03-22 / 16:45:12 / Vardag / 0 kommentarer

Åh ja ja ja det är VÅR! Så härligt :) Både igår och idag har det varit kanonväder, sol och varmt, ja verkligen underbart väder! Den här veckan och nästa vecka har vi prao, sen är det påsklov! Sköönt.

Den här veckan har jag och Emmy praoat på Emmys mormor dagis i Uppsala. Vi praor på samma dagis, men inte i samma byggnader, utan dem husen ligger mittemot varandra, så vi träffar varandra på rasten och ibland när barnen är ute på gården tillsammans. Men det är verkligen superduperroligt att prao på dagis! Nu har hela praoveckan gått och imorgon är det sista dagen där och det känns jättetråkigt :( För nu har man lärt känna barnen jättebra! Alla är så gulliga, snälla och roliga! Och det är så härligt nu när det är vår och det är så härligt väder för då är vi nästan ute hela dagen och leker och äter mellis ute. Riktiga vårkänslor! Idag gick vi på utflykt med barnen till en lekpark. Jättemysigt! Och på rasten gick Emmy och jag till Willys och köpte lite gott mellanmål. Köpte en god banan och en ännu godare vanliljmunk, mumma :)

Nästa vecka ska jag och Emmy praoa på ett bageri som heter Gyntherska. Min pappa känner dem som äger det så han fixade praoplats åt oss. Det ska bli så så så så sååå roligt att praoa där! Att få baka och fixa och så! Sen ligger bageriet så mysigt till, precis vid ån :) Sen är det nyrustat och fräscht också! Blir nog perfa :)

Som ni kanske ser så har jag det rätt bra just nu. Jag bara njuuuter. Allt är så bra så bra. Längtar faktiskt inte alls tillbaka till skolan fast jag tycker skolan är jätterolig men det här är snäppet roligare tycker jag.

Ha det bättre än bäst! KRAM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0