vacker vinterdag

2012-01-29 / 14:02:15 / Vardag / 0 kommentarer

Jaaaaa! Äntligen börjar det likna en riktig svensk vinter! Snö, sol och minusgrader...UNDERBART! :D

Den här helgen har varit jätterolig! I fredags efter skolan överraskade mamma mig när jag kom hem från skolan haha :) Jag och mamma förberedde lite tills min storebror skulle komma hem och sova över hos oss. Vi lagade tre rätters middag :) Världens godaste jordärtskockssoppa med parmachips till förrätt, oxfilé med potatiskaka och hemmagjord bea till varmrätt och vaniljglass med varma hallon, hemmagjord chokladsås och hemmagjorda chokladmaränger till efterrätt! Och lite goodis på det till fredagsmyset! Muums! :D Jag hade träning också mellan 5 och 6. Var ganska slut på kvällen, somnade gott framför teven!

Igår, lördag började hela familjen med att äta en riktig lördagsfrukost med allt möjligt gott! Sen åkte jag, mamma, pappa och storebror in till stan en sväng. Efter åkte vi till sjön och åkte längdskidor :) Det var jätteroligt för dem har gjort skidspår och skridskorspår på sjön, jättemysigt! Igår var det inte jätteroligt väder, det var lite molnigt, men det var mysigt endå och vi träffade lite kompisar och så :) Åkte 4 km skidor tror jag :)

Efter skidorna tog jag det lugnt och målade klart min 4 Lisa Rinnevuo tavla :) Sen klockan 6 åkte jag iväg på tjejmiddag hos min kompis Emma! Det var suuuperkul, vi åt jättegod mat, spelade spel och skrattade vääldigt mycket! :D Jag och Emmy blev hämtad ungefär halv 11 av mamma, pappa och storebror och sen skjutsade vi in storebror till stan för att han skulle åka nattåget till Åre. Somnade så fort jag la ner huvudet på kudden när jag kom hem haha :D

Idag har jag, mamma och pappa varit vid sjön hela förmiddagen. Solen har skinit och himlen har varit klarblå och snön har gnisstrat, såå mysigt! Jag åkte skridskor idag medans mamma och pappa åkte längdskidor, så då åkte vi 3 stycken 4 km varv så sammanlagt över 1 mil! Trööött är jag nu men det var suuperkul, ville aldrig åka hem :) Vi träffade många kompisar som också var där och vädret var ju så fiint! Hela sjön var så vacker när man åkte runt! Ser ut som en liten skärgård tycker jag! :)

Nu måste jag vila för att jag har bortmatch i Knivsta ikväll! Hoppas jag orkar springa nu när jag åkt 1 mil skridskor haha ;) Det ska bli jättekul att spela! Hoppas vi vinner! :)

Kramisar Amanda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0