Öppet hus

2012-02-06 / 19:05:38 / Vardag / 0 kommentarer

Är helt sluuut just nu. Första skoldagen efter en sköön helg började som vanligt med sovmorgon. Måndagar är ju alltid så sköna med sovmorgon till 10, sen idrott och sen SO, så går ca. 2 timmar varje måndag och det är ju väldigt skönt :)

Men idag har vi haft Öppet hus i våran skola. Så alla fick sluta klockan 1, fast vi slutar ju redan 10 över 12 så vi fick sluta tidigare ändå. Men det var bara vissa som behövde vara med på Öppet hus, jag och bästa Emmy var de enda från våran klass som var kvar, men flera andra av mina kompisar från parallellklasserna, så vi var kvar på skolan från 10 över 12 till 3 och fixade och ordnade tills Öppet hus som skulle börja klockan 3. Mitt och Emmys uppdrag under öppet hus var att vi skulle fota allting så vi blev fotografer :) Så vi har sprungit runt på skolan fram och tillbaka och fotat som galningar! Men vi har gjort annat kul också, sett på dansuppvisningar, ätit korv och fika, ritat och minglat runt lite bland alla föräldrar och barn ;) Efter nååågra timmar blev vi allt lite uttråkade och hade fotat det mesta men vi var ändå tvungna att vara kvar i skolan till 7, så vi gick till syslöjden och ägnade 1 timme åt att sticka, mysigt :) Sen ääntligen fick vi gå hem klockan halv 7! Det kändes jättekonstigt att gå till skolan på morgonen när det var ljust och nästa gång man kommer ut från skolan är det kolsvart och kväll, jätteknäppt, kändes som vi tillbringat en vecka på skolan! Men som belöning får vi välja en heel dag när vi vill vara lediga, skööönt :)

Nu ska jag ta det lugnt och klockan 8 ska jag se på Familjen Annorlunda och sedan Mammor och minimodeller, sen godnatt!

Kramisar Amanda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0